Pšenica i ďalšie obilniny sú prospešné pre naše zdravie

Obilniny patria do našich jedálníčkov od nepamäti. Tvoria doslova jeho základ a nachádzajú sa v potravinách, o ktorých by sme to nikdy nepovedali. V súčasnosti sa častokrát môžeme stretnúť s názorom, že obilniny a lepok, ktorý obsahujú, nevplývajú úplne najlepšie na naše zdravie. Môže vraj spôsobovať nafukovanie, bolesti brucha či hnačky. Vylúčiť ho úplne však nie je správnou cestou, pokiaľ netrpíme intoleranciou na lepok, čiže takzvanou celiakiou. Pšenica i ďalšie obilniny by mali byť prirodzenou súčasťou nášho jedálnička, pretože sú zdrojom mnohých prospešných látok pre naše telo. 
 
pšenice na poli

Nie je pšenica ako pšenica 

 
Pšenicu môžeme skromne považovať za najviac využívanú obilninu v ľudskej histórii. Ak ste si doteraz mysleli, že existuje iba jeden druh, ste na omyle. Najviac pestovaným druhom je takzvaná pšenica siata a nájdeme ju napríklad v každom bežne dostupnom pečive. Delí sa na ozimnú a jarnú, podľa toho kedy sa sadí a kedy zbiera. V posledných rokoch sme mohli zaznamenať prevrat, ktorý klasické pšeničné výrobky tak trochu posadil do úzadia a do popredia sa dostala špaldová pšenica. Výrobky zo špaldovej múky sú v súčasnosti veľmi populárne a výskumy dokazujú, že je pre náš organizmus oveľa prospešnejšia, ako tá klasická. Všetky bežne dostupné múky sú vyrobené z pšenice, či už klasickej alebo iných typov. Radíme sem múku špeciál, múku chlebovú, chlebovú tmavú, výberovú, polohrubú, hrubú, krupicu, grahamovú či celozrnnú múku. 

obiloviny
 

Prečo by sme mali jesť pšenicu?

 
Aj keď sa názory na poklad v podobe pšenice rozdeľujú na dva brehy, pravdou je, že patrí medzi najstaršie potraviny našej planéty. Nemožno jej teda uprieť nezastupiteľné miesto v našej životospráve a preto by sme sa na ňu rozhodne nemali pozerať zvrchu. Skrýva v sebe obrovské množstvo prospešných látok, ktoré prostredníctvom jej konzumácie dokážeme dostať do svojho tela. Preto je jednoduchšie spomenúť to, čo pšenici chýba. Neobsahuje snáď iba vitamín C a B12. Obsahuje tiež isté množstvo fosfátov, ktoré priaznivo pôsobia na náš nervový systém. Pšenicu nie je vhodné vysadiť najmä v detstve a dospievaní najmä kvôli tomu, že predstavuje pre človeka komplexný zdroj všetkých vitamínov a iných látok, ktoré by v bolo náročné nahradiť inou stravou.
 
Prečítajte si viac o pšenici na webovej stránke http://www.osivo.sk/.