Nerovný povrch – žiaden problém

336x280-nocnikosilky3-1429533436.jpg

Ak bývate na samote u lesa, alebo jednoducho vo vyšších nadmorských výškach, a mávate ťažkosti s prepravou svojím dopravným prostriedkom, tento článok je práve pre Vás. Neviete, ako si poradiť s nerovným terénom, kalamitou, premočenou pôdou, prekážkami na ceste? Prípadne jazdíte viac mimo ciest ako po nich? Riešením sú polopásové a pásové vozidlá ľubovoľných značiek a typov. Polopásové a pásové vozidlá sú aj tanky, obrnené vozidlá, transportéry, no i ťahače kanónov, traktory, bagre, technika v inventári slovenských cestárov, elektrikárov, vodohospodárov… Spomínanú techniku používa každý, kto vie, že jeho cesty vedú i ťažšie priechodným terénom: plytké vodné toky, jazierka, snehovými kalamitami postihované územia a podobne.

transpotér


            Kolesá zapadnú, zaboria sa do rozmočenej pôdy, do snehu, dostanú defekt na hrubšej vetve, klinci, starej plechovke, rozbitej fľaši, prešmykujú na ľade, stvrdnutom snehu, piesku a tak ďalej. Polopásové vozidlá, a o vozidlách pásových už ani nehovoriac, takéto riziko neumožňujú. Kovové články pásu dokáže roztrhnúť akurát strela z kanónu alebo veľkokaliberného guľometu, avšak predpokladáme, že sa nechystáte do oblasti ťažkých bojov, či priamo na front, a tak si trúfame povedať, že pásy vám vydržia večne, a prežijú vás.

pásové vozidlo


            Pri polopásových vozidlách je síce možné dostať defekt, no priechodnosť terénom ako taká je rozhodne lepšia ako pri kolesových vozidlách – kolesami šoférujete, pásy tlačia automobil dopredu, i keď sa vyskytne prípad, že kolesá zapadnú – dva pásy v zadnej časti automobilu pretlačia auto i napriek tomu.

            Pásové vozidlá vo všeobecnosti však potrebujú viac paliva ako automobily kolesové, keďže motor musí vydať viac energie, i styčná plocha s povrchom, s vozovkou je v prípade polopásových a pásových vozidiel väčšia ako v prípade vozidiel kolesových. Kvalita niečo stojí.

Nerovný povrch – žiaden problém
Ohodnoťte příspěvek