Sociálne siete a internet nám poskytujú viacero skvelých možností, okrem toho i cestu, ako dať o sebe vedieť a to predovšetkým v prípade, pokiaľ podnikáme v určite oblasti, najčastejšie ak predávame určitý tovar či poskytujeme konkrétne služby. Hlavne pomocou sociálnych sietí máme príležitosť osloviť doslova obrovskú masu ľudí, základňu potenciálnych zákazníkov. Potom sme čoraz častejšími svedakmi toho, ako okrem bežných príspevkov bežných užívateľov vidíme skôr príspevky s komerčným obsahom, minimálne obsahom, ktorý nás núti klikať na rôzne ankety a podobne, následne ich zdieľať.

komerce

Ľahko sa tak môže stať, že sociálna sieť sa začne meniť predovšetkým na sieť komerčnú. A povedzme si pravdu, ľudia majú radi a navštevujú sociálne siete hlavne na základe jej prioritného účelu, teda sociálneho, poprípade chcú nájsť zaujímavé príspevky. Samozrejme aj príspevky komerčného či dokonca anketového zamerania môžu byť zaujímavé, ale rovnako tak mnoho z nich nemusí a je z nich cítiť výrazný vplyv zamerania iba v prospech ich autora a teda povedzme si rovno, takéto príspevky viac-menej otravujú. A to najmä v prípade, pokiaľ ich je čoraz viac. A preto sa i samotní správcovia siete rozhodli, že nastane koniec otravných príspevkov na Facebooku.

nápady

• V poslednej dobe pri návšteve tejto spomenutej stránky už dennými svedkami takýchto príspevkov v podstate nie sme, alebo lepšie povedané, je ich menej. Facebook sa snaží udržať si svoj prioritný význam, ktorý si obľúbili milióny ľudí po celom svete. Regulovať sieť týmto naďalej sympaticky prístupným spôsobom pre bežného užívateľa sa im podarilo na základe vytvorenia programu, aký vlezlé príspevky vyhodnotí ako škodlivé a automaticky ich označí ako spam.
Týmto krokom sa tak uvoľní priestor pre zaujímavejší a sympatickejší obsah. Zo strany Facebooku mohlo ísť o morálny krok, alebo možno iba o to, aby si udržal svojich pravidelných návštevníkov v týchto pre Facebook ťažších časoch na základe nedávnych obvinení.